söndag 28 februari 2021

Sista deltävlingen

 

Så var det deltävling igår igen i årets mello. Har nästan tappat bort räkningen. Kan det vara deltävling 4? Det är ju samma låtar varje vecka... Tur att de byter ut programledarna, så man ser någon skillnad... 


Mina vana trogen måste jag väl välja nån bild att illustrera mitt betyg på gårdagens spektakel. 




Ungefär så här. 



Sömnpiller. Låtarna. Vad jag tyckte om programledarprestationerna? Det var precis vad jag hade väntat mig. En del skämt på gränsen till skämskudde och en del skämt som jag faktiskt inte kunde låta bli att skratta åt. Men det var liksom ok. För det är precis vad jag väntat mig av Per och Pernilla. Förra veckan däremot, gjorde det lite ont att se Jason vara så obekväm i sin roll. Lite typ som att titta på någon skruva på sig medan han tänker "nu ska jag visst vara lite skämtsam här eftersom jag är programledare i mello. Vad tänkte jag på när jag tackade ja till det?? Jag lyssnar ju inte ens på sån här musik och jag har aldrig nånsin tittat på programmet." Typ. Är ni med? Medans Per och Pernilla förmodligen har jublat åt uppdraget och tänkt att "Jaaaa!! Äntligen! Här kan vi få vara så tokiga vi bara vill och det trivs vi ju med!". 



Men. Det är ju precis som det ska vara. Mello. Man SKA sitta i tv-soffan och oja sig och beklaga sig. Man vet ju om att det är så. Varje år. 



Nästa vecka är det visst andra chansen. Då behöver man inte lägga krut på att oja sig över att låtarna låter som nåt man redan hört. För det har man ju. 




Inga kommentarer: