torsdag 4 februari 2021

Torsdagsmenyn - viral fetaostpasta och två sorters chokladbollar

 



Kunde inte låta bli att testa även jag, pastareceptet som blivit viralt. Vet inte om det kommer från TikTok, men jag har i alla fall sett det hos flera av de konton jag följer på instagram. 



Gör så här:


1.

Sätt ugnen på 200 grader. Lägg en bit fetaost, tomater i en ugnsfast form och krydda med flingsalt, chiliflakes, pressad vitlök och färsk basilika. 


2.

Grädda längst ner i ugnen i 25-30 minuter. Koka pasta under tiden.


3.

Ta ut ugnsformen och rör om försiktigt med en slev. Blanda ner den färdigkokta pastan och ev lite av pastavattnet.





Loppan gjorde chokladbollar och jag testade ett recept på hemmagjorda Delicatobollar som jag hittade HÄR. Har inte hunnit smaka dem än, för jag blev proppmätt av pastan som jag rekommenderar varmt. Återkommer med recension på chokladbollarna när jag hunnit testa dem. 



Inga kommentarer: