söndag 21 februari 2021

Ungefär så

 




Deltävling 3 av årets mello. Eh..? Nej, det var ingen höjdarunderhållning. Det var skämskudde deluxe. Skämten... låtarna... Nej. Ingenting för mig. Inte förrän Tusse kom in på scen höjde det sig. Han sjöng ju en låt som lät som det var en vinnarlåt från Idol! Ni vet, de där låtarna som de två sista finalisterna får göra varsin version av i finalprogrammet av Idol. 



Men allt det andra. Nej tack!! Jag säger som varje år. Vissa artister dyker bara upp en gång om året. På mello. Och de gör i princip samma låt varje år. Skrivna av samma låtkskrivare varje år. Och även om det är sju låtar per deltävling så är det typ samma låtskrivare bakom två, tre av de sju. Varje vecka. 


Nej. Tack, Christer. Det räcker nu. Sannerligen. Måtte din efterträdare lyfta mellon in i nutiden. 



Och måtte jag själv inse att jag ska roa mig med nånting annat än att titta på mello på lördagkvällar i februari...


Fast jag gissade rätt igår! Jag prickade rätt på vilka jag trodde skulle gå till final och vilka som skulle gå till andra chansen. Alltid nåt. 



Inga kommentarer: