söndag 4 oktober 2020

Spontana kollegeträffar med okammat hår och omatchad outfit

 

Visst är det väl märkligt. Att man kan gå hur många dagar som helst utan att spontant springa på folk man känner när man rör sig utomhus. Men så plötsligt en dag springer man på massor av folk man känner. Under en och samma dag. Helt oberoende av varandra. 


Som jag gjorde häromdagen. Först när jag var inne ett ärende i grannstaden efter jobb. Där sprang jag på en fd kollega som jag inte träffat på några år. 


Sent på kvällen samma dag var jag i byns ena mataffär. Och då springer jag på en annan f d kollega! Som jag inte heller träffat på flera år. 


Och medan vi står och pratar, känner jag plötsligt en lätt knuff på armen och hör ett "Hej!" från ytterligare en f d kollega som susar förbi. 


På en och samma dag! Lustigt. Mindre lustigt var det dock att jag just denna dagen hade världens sämsta hair-day kombinerat med en inte så matchad och genomtänkt outfit. Ni vet, såna dagar där man går hemifrån och tänker att "hoppas jag inte springer på nån jag känner". 



Suck.







Får väl tänka på det här fortsättningsvis.
Men nu var det inte några fiender jag sprang på, utan snarare väldigt trevliga människor som jag gärna hade sprungit på. En dag då jag känt mig lite mer piffig... 



Men jag hade i alla fall matchande skor. 




Inga kommentarer: