tisdag 13 oktober 2020

Magic moments


 






Det märks att vi är inne i oktober nu. Åtminstone på morgnarna. Det börjar bli riktigt kallt på morgnarna. Nu har jag turen att slippa ge mig ut i kylan på morgonen eftersom jag fortfarande jobbar hemifrån, men kylan är där. Oktoberkylan. 



Men så vissa dagar. Är det alldeles magiskt, nästan brittsommarvarmt, mitt på dagen. Som i söndags, när vi begav oss på en eftermiddagspromenad i solen. Fast det syns nog inte på bilderna att det under de sista metrarna på vår promenad plötsligt började tokregna. Samtidigt som solen sken. Det var magiskt! 








Magiskt var det även igår, när jag och en kollega möttes för lunch i solen i en örtagård. Lagom till kaffet-på-maten gick solen tillfället i moln och det blev lite kyligt, men den stunden vi fick sol, och god lunch, var magisk. 



Oktober. Det gäller att passa på att ge sig ut i de korta magiska solögonblicken. Och inte bara fånga solljus utan även dagsljus.


Kvällarna blir allt kortare nu... 



Inga kommentarer: