fredag 2 oktober 2020

Oktober - brittsommardagar, släckta lampor och gubbar med underbett i skogen

 



Oktober! Hur gick det till? Hur blev det plötsligt oktober? Med kyliga morgnar och tokvarma dagar och korta kvällar. Märklig känsla det där, när det är högsommarvarmt, eller så här års kallas det väl brittsommarvarmt, mitt på dagen och så blir det nästan vintermörkt redan vid sjutiden på kvällen. Som om nån släckte lampan. Eller drog ner rullgardinen.






Då är det extra viktigt att passa på att ge sig ut en stund mitt på dagen. Jag, som fortfarande jobbar hemifrån, är så tacksam att jag har sån här miljö att röra mig i mitt på dagen. Inte minst de dagar då man behöver ta en paus och rensa hjärnan för att ta tag i resten av dagen (och kvällen) med energi. 







Förresten, är det bara jag som ser en gubbe i den här stubben? En gubbe med kraftigt underbett. Och som sneglar lite mot kameran med ett öga. 



Ok då, bara jag som har livlig fantasi. 




Inga kommentarer: