tisdag 6 oktober 2020

Kalashelg

 

I helgen var det dags för familjens nyblivna tonåring att checka ut en av sina presenter. Den bästa. Om du frågar mig. Eftersom det nästan blev som en present till mig också. Hon fick nämligen en staycation i grannstaden i present. En hotellövernattning. Och det gör man ju inte ensam, hur kul hade det varit? Nej, man tar ju mamman med sig! Om mamman får bestämma, och det fick hon. 







Sagt och gjort. Loppan (och jag) fick en hotellövernattning i present när hon fyllde år. Och i helgen var det dags. Det blev ett hotell som låg alldeles bredvid favoritshoppingstället. Smart. Eftersom hon även fick pengar av snälla mor- och farföräldrar i present. Nu kunde vi shoppa, gå tillbaka till hotellet och slappa (läs: lämpa av shoppingpåsar) och gå tillbaka igen och fortsätta. Vilket vi så klart gjorde. Nu blev det inte supermycket shoppande, men ändå. Vi var där. Och vi hade all tid i världen.



 För shopping, fönstershopping, prova kläder,  äta mellis, godis och sushi i sängen, titta på tv och spa:a. 







Nu vet jag vad jag ska önska mig när jag fyller år. 




Inga kommentarer: