lördag 3 oktober 2020

En variant på rocka sockorna

 

Är ni bekanta med Rocka sockorna? Att fira World Downs Syndrome day med att bära olikfärgade och/eller olikmönstrade strumpor. Det brukar jag uppmärksamma. Men häromdagen missade jag att uppmärksamma att jag, helt omedvetet, rockade nånting helt annat än sockor. 





Jag råkade nämligen gå en hel dag i två helt olika skor! Eller så helt olika var det väl inte, för då hade jag väl märkt det när jag tog dem på mig. Jag trodde jag hade ett par svarta loafers på mig. Matchande svarta loafers. Ett par svarta loafers. Men så väl hemma, nån timme efter jag kommit hem, råkade jag slå ett ögonkast på skorna som så prydligt stod bredvid varandra på hallgolvet. Ett par svarta loafers. Eller en svart vänsterfotad loafer och en svart högerfotad loafer. Med helt olika färg på insidan av skon! Innersulan, ni vet. Den som man har under foten inne i skon. 





Men alltså?! Hur förvirrad, trött eller stressad var jag när jag tog dem på mig?? Att jag inte såg att det var olika färg INNE i skorna. Att de såg väldigt lika ut i modell och färg (den ena dock lite glansigare än den andra) var väl en sak, men att inte se att den ena innersulan var ljust cognacsfärgad och den andra svart. 




Nåja, jag rockade skorna. Som dottern uttryckte det. 



Inga kommentarer: