tisdag 19 februari 2019

Vabruari var ordet



Februari. Sportlov. Vabruari.



När jag gick i grundskolan kan jag inte minnas ett enda sportlov då jag var frisk. Jo, en gång, då åkte vi till Åre. Och alla andra år var jag sjuk. Långt innan Vabruari var ett begrepp. Om du som läser här mot förmodan aldrig hört talas om Vabruari, så kan jag förklara att det är för att så många vabbar för sjuka barn i februari. Vab + februari = Vabruari. (Och vet du inte vad vab betyder så står det för Vård Av Barn). 



Hittills verkar min sportlovsjuka inte ha gått i arv till barnen, tackålov. Förutom i år då. 






Loppan som sett fram emot att åka till Farmor och Farfar under sportlovet har legat nedbäddad sen i fredags. Feber, hosta, ont i kroppen. Det får bli sportlov i sängen och kanske påsklov hos Farmor och Farfar. 



Atchooo...! Attans, hon har väl inte smittat?



Inga kommentarer: