söndag 17 februari 2019

Mellodramat fortsätter





Så var det mello igår igen. Nu har vi tagit oss igenom tre deltävlingar. Första var sevärt, sen har det bara gått utför. Men spänningen börjar i och för sig stiga. Inte inför vem som ska vinna, utan inför hur många låtar kan man ha med som vääääldigt starkt påminner om nån annan låt? Förra veckan Andreas och Avicii och igår hände det igen. Men jag har som vanligt väldigt dålig koll på nutidsmusik. Fast när jag hörde Jon Henriks låt igår kändes det som det var en låt jag redan hört. Jag kopplade inte vilken låt det var jag redan hört. Men den kändes så bekant. Så imorse läste jag nånstans att jag inte var den enda som känt igen Axwell Ingrossos låt Sun is shining. Men men, han jojkade den snyggt, Jon Henrik. Ehrm... 



Ser redan med spänning fram emot nästa vecka för att se vilken låt man lyckats... inspireras... av. 




Inga kommentarer: