tisdag 7 april 2015

Post-påsk och pre-sommar

Ibland känns livet extra rättvist. Till exempel när man precis haft påskledigt i värsta försommarvärme och det första dagen tillbaka på jobb småregnar och är lite lite småkyligt. Det känns liksom helt ok. För man har ju haft sol och värme när man var ledig. Då kan man ju inte klaga över att det regnar och är lite kyligt när man börjar jobba igen. Tvärtom.
 
Vet inte om det var värmen i helgen som gjorde suget extra stort på sommarskor. Apropå sug, var det mer än jag som var grymt hungrig och godissugen idag? Det märks vad man sysslat med under påskledigheten...

Tillbaka till skosuget.
La Redoutes katalog låg i brevlådan när jag kom hem och jag brukar inte titta i den. Men jag gjorde det idag. Tyvärr. För jag blev helsåld på ett gäng skor.
 
Här är en av dem. Eller ett par av dem. Eller fyra skor av samma sort. Bara för att jag tyckte så mycket om dem.
 
  
(eget kollage med bilder från laredoute.se)
 
 
Men åh... alla dessa skofrestelser!
Alltså skor... synd att man bara har så liten garderob två fötter...
 
  


Inga kommentarer: