söndag 5 april 2015

Påskafton

 
 
Vilket påskväder vi fått!
Vad gör väl det att det är lite frostigt nattetid och det kommit hagelskurar emellanåt när vi fått/får så fantastiskt soliga dagar?
 
Igår var det fint och idag ännu finare. Äntligen fått gjort lite trädgårdsarbete. Mer att göra men det får tas i omgångar med trött make och revbensöm fru.
 
Tankar av lite bilder från gårdagen istället.
 
Oj så svårt det var att fotografera i motljus. Solljuset var starkt en bra bit in på kvällen.
 
 
 
 
Påskmat på menyn.
Och trots att det bara är jag som äter ägg till sillen så fick alla varsitt ägg på tallriken.
Udda dukning, eller?
 

 
 
Nej, det var för att jag tänkte att alla skulle bidraga med att måla varsitt ägg.
Nu tänkte jag inte äta alla äggen, men det brukar ju bli en del rester av sån här mat så äggen går åt. Om inte alla på en gång, så åtminstone utspritt över påskhelgen.
Att jag sen varken vill se ägg eller sill på ett bra tag är en annan historia. Och tur att det är några månader till midsommar då det är dags igen...
 


 
 
 
 
Glad Påsk!
 
 
 
 
En god nyhet på påskbordet var den här supersnabba femminuterssillen med currysmak. Jag återkommer med recept. Funkar lika bra till midsommar.

 

 
 
Ovanligt färgglad dukning för att vara hemma hos oss, men är det påsk så är det. Loppans fina påskhare samsades med Kinderegg med Frosttema på bordet.
 

 
 
Påskafton 2015.
Med god mat, godis och sol. Precis som man vill ha det i påsktid.
 
 
  
 
Och årets påsktårta?
 
Funkar också fantastiskt bra att äta som rester... Om inte ännu bättre. ;-)
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: