lördag 18 april 2015

Kalas och kräk

Loppan och hennes väninnor har laddat i veckor inför helgens mellokalas. En av tjejerna i klassen fyller år och har bjudit till kalas med mellotema. Loppan som älskar att klä ut sig och jag som älskar att fixa utklädningskläder har varit lika taggade.
 
 
 
 
Tjejerna har skrivit låtlistor på skolan.
 

 
 
Och Loppan har ritat och skrivit klädlistor.
 
Igår fixade vi kläder. Jag rotade i Loppans garderob och hittade en del av vad vi behövde. Och så kompletterade jag med nyinköpta ursöta knästrumpor med volangkant på HM. Hur söta som helst. Loppan och två kompisar hade nämligen i förväg bestämt att de skulle vara Dolly Style.
 
 
 
 
Man måste ju välja rätt skor.
 
 
 
 
Det testades med matchande converse. Och det testades med svarta klackaskor.
 
Tror vi landade i conversen. Klackaskorna ursöta, conversen tuffa.
Viktigt att känna sig tuff när man är sjuochetthalvt vet ni.
 
 
 
 
Fast de här kläderna är nog mer söta än tuffa tycker jag...
I garderoben hittade jag en tyllkjol, perfekt som den var. En gammal t-shirt med en fläck på magen passade perfekt att sätta rosetter på. Fluffig väst hittade vi också i garderoben. Och accessoarer i form av armband och halsband, två blomklämmor och ett diadem hittade vi i Loppans gömmor.
 
Perfekt!


 
 
Förberett och klart när Loppan gick och lade sig igår kväll.
 
Imorse fick jag ringa och lämna återbud. Kräksjukan slog till under natten...
 
Vad är väl en mellofest bal på slottet..?
 
 

2 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Det värker i mitt hjärta!! Jag kan riktigt känna en 8-årig flickas besvikelse över att missa mellokalaset :( Hoppas hon kryar på sig snabbt!!

smile sa...

Eller hur...

Tack för hälsningen!