fredag 26 december 2008

Separationsångest

För några veckor sen hade jag ångest över att ta fram julpyntet. Nu har jag ångest över att det snart ska bort! För nu har jag ju vant mig och nu tycker jag det är så himla mysigt att tassa runt här i huset och tända ljus och titta på julgranen och mysa. Jag väljer att bortse från att hyacinterna blommat färdigt och står och är alldeles bruna i kanten. Att granen barrar bara man tittar på den. Att adventsljusen snart brunnit ner. Och att man snart förätit sig på julmaten och julgodiset. För det är ju så mysigt. Asch, jag tar en marsipanbit till!

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

hJag har ingen separationsångest alls utan tycker att det blir så skönt när julen dansas ut. Men jag gör det i små portioner så att det inte ska kännas omysigt hemma...

Tack för recepttipset! Idag måste vi dock tillaga något som tillvaratar den gravade laxen.

Ha det gott.