lördag 13 december 2008

Jul i mitt hus

Endast mamman är vaken och nu är det jul i huset! Det doftar pepparkaka och granbarr i vardagsrummet från pepparkakshus och nyklädd gran. Det står en gran på ovanvåningen och en gran på nedanvåningen och en gran ute på entrén. Tomtarna har lämnat loftet och placerat sig lite varstans i huset. Till sanningen hör att en hel del tomtar faktiskt fick stanna kvar på loftet... Det finns inte plats för hur många tomtar som helst, och det känns faktiskt ok att ha några tomtar på loftet. Hihi!

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Det var verkligen roligt att få komma in i ditt vardagsrum! Jättefint! Mysigt! Grandoft... härligt, måste jag också skaffa mig snart!

Tomtar på loftet, vaken när alla andra sover, huvet djupt ner i tvättkorgen. Ja vi mammor är ganska lika varandra. Jag känner mig dock lite trött just nu på att fixa allt... Måste involvera maken lite mer!

Blåbär och hallon sa...

Vad fint ni har det! Det är riktigt kul att få se "hela" vardagsrummet och granen är makalös! Visst är det härligt med dofter som hör julen till? Hos oss får vi nöja oss med pepparkaksdoft och välja mellan en snorig pappa och en riktig gran:)

Kram A