tisdag 28 oktober 2008

Vettskrämd eller lättskrämd?

Maken var med barnen i leksaksaffären för att köpa present till helgens barnkalas hos en av sonens klasskamrater. Till sonens stora lycka fick han med sig en halloweendräkt hem. Intet ont anandes kom jag hem från jobb och gick uppför trappan för att hälsa på sonen. När jag kommer halvvägs uppför trappan hoppar sonen fram klädd såg här:


 


Gissa om det var roligt att skrämma mamma! Lillasyster var dock mindre lättskrämd. Hon tyckte mest att dräkten såg kul ut, för hon skrattade glatt hon också. Eller så skrattade hon för att mamma blev skrämd... Bäva månde de som trick or treatar hos oss, om sonen öppnar dörren klädd så där!



1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Gulligt?!

Jo, jag tycker faktiskt att det är lite gulligt med spökande barn. Värre är det med godistiggande barn som inte är utklädda...

Bra att lillan inte blev rädd. Då kanske inte 1-åringar blir rädda för så'na masker och vi klarar min mammas spökfest utan alltför mycket gråt...

Nu har min lilltjej somnat så nu måste jag baka ännu en tårta! Kram!