måndag 27 oktober 2008

Hög tid

Om man planerar en paketkalender till barnen till jul, så är det nog snart hög tid att börja samla på sig lämpliga småpresenter. Det blir nog ingen sån kalender hos oss i år. Gjorde en presentkalender till sonen för något år sen, och jag hade ett himla bry att hitta 24 st lämpliga presenter. Billigt var det inte heller. Förra julen fick han en legokalender och den var nog ännu mer poppis. En väninna brukar göra pusselkalendrar till sina barn. Lägg ett stort pussel, bryt ner det till 24 delar. En del per dag och så bygger man så småningom ihop det till ett stort pussel. Antal bitar per del naturligtvis beroende på hur stora barnen är och hur avancerat pussel de klarar av att bygga. Lite sugen på att testa till sonen i år. Får se om det hinns med... (Annorlunda paketkalender från Carmöbel.)

2 kommentarer:

Petra C sa...

Paketkalender orkar jag inte med. Däremot är jag sugen på den där lego-adventskalendern.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Den där bilden tilltalar mig ENORMT! Enkelt, fräscht och med lite "fjällstugekänsla" över det hela!

Under flera år har min svärmor fixat paketkalender till barnen, men i år vill vi inte ha en pga att vi tyckte att det blev lite för mycket för barnen... Jag funderar på en söndagskalender istället inför december månad!

Tack för kommentaren inne hos mig! Jag blev så glad nu på morgonen när jag satte igång datorn, och det behövdes efter en lite strulig natt...