fredag 11 oktober 2024

Veckans bästa jobbrelaterade

Ni som läser troget här (och ni som känner mig irl) har kanske tröttnat på att jag väldigt ofta beklagar mig över jobbrelaterade saker. Ska försöka dra ner på gnället och fokusera på det som är positivt. Hittills denna veckan har jag en liten liten grej som gjorde mig väldigt glad. 

Jag uppdaterade mitt officepaket för nån månad sen. Och outlooklayouten (och funktionaliteten?) ändrades. Inte till det bättre, om ni frågar mig. Men, jag tänkte att det är väl bara att acceptera att nu är det så och jag har inte haft nån lucka att prioritera upp att kontakta helpdesken och fråga om jag verkligen måste ha den nya layouten eller googla om det är nåt jag själv skulle kunna ändra.

Men så igår var jag tvungen att kontakta helpdesken i ett annat ärende som jag inte kunde prioritera bort. När supportkillen tog över min skärm suckade han över outlooken och frågade om jag verkligen ville ha den. What??? Förstår ni min glädje? Jag blev ÖVERLYCKLIG över att få byta tillbaka till det kända gränssnittet. Så lycklig att jag för en liten liten stund kunde ha överseende med att jag denna veckan haft 40 (jag överdriver inte!) möten i min jobbkalender och då var jag ändå ledig i onsdags... 

Men tjohooo! Celebrate small victories! Jag känner igen mig när jag bläddrar man alla mina mail och mötesbokningar. 

Känslan innan jag fick ändrat outlooken...


Inga kommentarer: