torsdag 3 oktober 2024

Kulturell natt








Surfade runt bland bilderna i min mobil och hittade dessa och tänkte att jag borde göra några inlägg från vår resa till Rom. Men dessa bilder är inte från Rom, även om de, åtminstone för mig, ger väldigt mycket Romvibbar. 

De här bilderna är från grannstaden som hade kulturnatt för några helger sen. 






En svensk favoritstad och jag hade gärna bott där om jag inte skulle bo där jag bor. Rom blev också en favoritstad, men mer om det i eget inlägg.








Om de översta bilderna gav Romvibbar, så är det väl ganska tydligt med dessa att vi inte befinner oss i Italien, utan i södra Sverige. 










Kulturnatt var det ja, men tydligen var det bara en massa husfasader som fångade mitt intresse.











Men det är svårt att låta bli för det finns så många fina hus. Och kvällen och ljuset var ljuvligt.








Ur det här fönstret strömmade musik.






Innanför den här dörren visades konst.







Innanför några andra dörrar råkade visst den här konsten fastna på bild. Konstnären hade tömt sina fickor på handlelistor. Det hade jag också kunna göra konst av! 

Fast en massa tomma medicinförpackningar har jag inte.







Visst kan man göra konst av garnnystan gjorda av stickade barnkläder som konstnären nystat upp. 



Mer konst än så fastnade visst inte på bild. Själv fastnade jag i låååång kö till ett langosstånd.






Det var det värt! 


4 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Så fina husfasader, älskar att se fönster, dörrar och jag gillar verkligen dina bilder på öppna dörrar och fönster! Och langos, mums så himla gott. Jag har ett recept på glutenfria, nu blev jag sugen på att göra dem igen. Ha en fin helg!

smile sa...

Kul att du delar min fasadfascination! Och smak för langos. Trevlig helg!

Nilla Tankebubblor sa...

Så mycket fint! Ha en fin helg.

smile sa...

Trevlig helg, Nilla!