måndag 29 mars 2021

Påskveckan inledd

 





Påskveckan är här. Jobbar som vanligt, och har som vanligt barnen hemma i huset, men denna veckan har de inte hemmaskola utan är påsklediga. Lite avis, men har ju en långhelg framför mig och två fyradagars arbetsveckor. Inte dumt alls. 



I helgen fick jag upp lite påsk i huset. Gick visst loss rejält med påskrisen i år. 



Det här är väl inget påskris egentligen, men med lite pynt blev det en påskrisvariant. I en fejkväxt från Jysk hängde jag tovade påskägg jag köpte i London förra året.








Fastnade för en påse ursöta tovade ullbollar på Panduro och satte tråd i dem.








Och de fick agera påskägg i ett riktigt ris. Körsbärsris tror jag. Eller heter det ris när det är körsbär? Kvistar, kanske.








De hamnade här i köket.








Älskar de dova färgerna.








På vinden har jag en låda påskpynt som är full av barnens dagispyssel. Jag valde ut två som fick plats på hyllan i köket. 








Och i vardagsrummet fick det här pysslet plats. Japp, det är också pyssel. Som jag själv pysslat ihop. Eller målat, rättare sagt. När jag porslinsmålade för över 20 år sen. Sen dess har de åkt fram varje påsk och stått på köksbordet, men eftersom vi inte längre har nåt köksbord fick de flytta in i vardagsrummet.






Och på toaletten, av alla ställen, fick det visst också plats lite pynt. En körsbärskvist som mår alldeles strålande där inne i mörkret och är den enda kvist som blommar. 


Nu fortsätter jobbveckan och jag ser fram emot några lediga dagar att fortsätta det HÄR projektet. Och kanske påbörja ett sånt HÄR projekt. Och kanske man får nåt sånt HÄR till helgen. 



Inga kommentarer: