onsdag 24 mars 2021

Different. But same same.


Ibland får jag galna idéer. Ibland galna i mitt huvud, men klockrena i verkligheten. Men ibland är de klockrena i mitt huvud och galna i verkligheten. 

Som mitt alldeles färska påskprojekt. Som jag testade igår och som jag dissade lika fort som jag blev klar med det. 









Kan ni gissa vad jag skulle göra? 



Ni har säkert sett, om ni inte redan själv gör det, påskpyntade buskar med färgglada band. Förra året gjorde jag ett försök och konstaterade att det inte blev som jag föreställt mig. HÄR kan du läsa om det. Tyckte det blev lite väl färglöst. 


Men skam den som ger jag. I år tänkte jag göra ett nytt försök. Med band som var lite färgstarkare. Haha, trodde jag. Scrolla upp och titta noga på bilderna i det här inlägget. Plastpåsarna, som jag klippte banden från såg ju färgglada och färgstarka ut. Alldeles perfekta tyckte jag. Men ni ser ju hur färglösa de blev när jag klippt remsorna och vecklat ut dem... 


Det blev inte same same but different. Det blev different. But same same. 





Inga kommentarer: