torsdag 18 mars 2021

Filmtips!

 




Inte ofta jag tittar på film. Jag väljer av nån märklig anledning hellre en serie framför en film. Borde vara enklare att välja en film, skulle man kunna tycka. Då committar man sig bara till att lägga 1,5-2 timmar framför tv-skärmen istället för kanske 8 gånger så mycket. Eller 12 eller hur många avsnitt en standardserie har. Per säsong! 



Men, som sagt, fastnade framför en film häromkvällen. En lite udda sådan och ni som följer mig här vet att jag har en försmak för lite udda filmer. När jag väl väljer att se en film, väljer jag oftast nån lite udda sådan. 


Vad sägs om en film som handlar om en karl som blir kär i ett operativsystem? Udda deluxe, eller hur? Men sevärd! Lite läskigt tankeväckande om en framtid där vi kommit så långt i vårt skärmanvändande att vi väljer att ha en relation med en AI-person snarare än en mänsklig person. Men sevärd! Tipsar! Her, heter den. Joaquin Phoenix spelar huvudrollen.


Du hittar den på HBO Nordic. 




Inga kommentarer: