fredag 29 januari 2021

Snö, sol och sörjig lunchpromenad

 





Vaknade till den här vyn igår morse. Januari fortsätter att överraska med snö. Det har i stort sett snöat mer eller mindre varje dag under januari, men vi har inte haft jättemånga dagar eller ens stunder med liggande snö så här. 



Dagen fortsatte kallt och med sol. Härligt att det var kallt så snön inte smälte i solen.



Efter ett par galet intensiva jobbveckor hade jag igår äntligen lucka nog att bege mig ut på en lunchpromenad. Precis när det var dags, gick solen i moln...








Men snön och kylan var kvar. Dock såg den naturrunda jag tänkt promenera ut så här. Bara att vända om och gå lite asfaltvägar istället. 



Nåja. Jag kom ut. Jag fick röra på mig. Och jag hade trevligt lunchsällskap i mobillurarna. Och solen kom tillbaka igen. Visserligen först när jag kommit hem och fortsatt jobbdagen, men ändå...



Snö och sol i januari. Och tid för en lunchpromenad.




Inga kommentarer: