lördag 30 januari 2021

Caprese i flytande form??

 

Tipsade häromdagen om ett gnocchirecept jag hittat på instagram. Här kommer ytterligare ett instagramhittat recept som jag tipsar om. Jag hittade det HÄR.





Capresesoppa. Lät ju spännande. Caprese är ju gott. Får man möjlighet att testa det i soppform, måste man ju testa. För det låter lite galet. Men det var galet gott.







I vanlig ordning har jag svårt att följa recept till punkt och pricka. Jag måste smaka mig fram och ibland gör jag ändringar eller tillägg. Här slängde jag i lite kalvfond. Och jag tog nog lite mer än en droppe citron. Och det blev supergott! Nästa gång kommer jag toppa med lite rostade pinjenötter. Och kanske byta ut mozzarellan mot burrata, så det blir lite krämigare. Men laga den igen kommer jag definitivt att göra! 



Inga kommentarer: