tisdag 26 januari 2021

Arbetsbelastning i januari och lyxfrukost med extra sällskap

 

Himmel och pannkaka vad veckorna rusar fram nu! Januari brukar normalt kännas som ett helt år. Årets längsta och segaste månad, men hittills har den flugit fram. Har plötsligt galet mycket att göra på jobb. Så glad att jag jobbar hemifrån när det är mycket att göra på jobb och vissa dagar kräver lite fler arbetstimmar än normalt. Lite lättare att hantera vardagen med ett jobbmöte som slutar kl 18 och jag kan stänga ner jobbdatorn och vara hemma 18:03... Hade jag haft möte på kontoret till kl 18 hade jag varit hemma ca 19:30. 



Men nog om jobbande. Låt oss titta på lite bilder från senaste helgen. När Loppan hade övernattningsgäst och jag fick "hjälp" i köket. 










Kolla vad tjejerna fixade till oss! Amerikanska pannkakor.








Själv bidrog jag med att svänga ihop lite snabba frallor









Lyxfrukost! Att bli serverad godsaker och ha trevligt extrasällskap vid frukostbordet. Det sistnämnda är vi inte bortskämda med, så här i coronatider...



Förresten, den röda texten är länkar till recept. En tsk vaniljsocker i pannkakssmeten gör den extra smarrig. 




Inga kommentarer: