tisdag 10 september 2019

Fågelrumpor och sen septemberskörd





Tidigare i somras planterade jag några jordgubbsplantor i en kruka. Och smultronplantor direkt i jord. Smultronplantorna fick jag ge upp efter ett tag. Det var bara att gräva upp. Innan det hann bli nån skörd att tala om. Fåglarna, som denna sommar har varit extremt bajsnödiga, hade nämligen bestämt sig för att just där jag planterat mina smultronplantor var en alldeles förträfflig plats för dem att uträtta sina behov på! Galet, eller hur? Men så var det. Plantorna var konstant nerkladdade av fågelbajs. 



Eh... inte så aptitligt, eller hur? Nåja, jag grävde upp dem och gav upp hoppet om smultronskörd. Och jordgubbarna då, undrar ni? Jodå, de stod utom räckhåll för bajsnödiga fågelrumpor. Men det blev liksom inte så mycket. Plantorna blommade, det kom några gröna bär och sen skrumpnade de ihop. 






Tills nu! De här tre jordgubbarna hittade jag igår! Snacka om sen skörd! Den som väntar på nåt gott... 



Inga kommentarer: