onsdag 4 september 2019

Årets underhållningsprogram - som ett omvänt Kinderegg




Jag har - sist på bollen? - upptäckt en ny TV-favorit. Det är nästan som ett omvänt Kinderegg. Tre i en. 1) Jag brukar inte kolla på Fredrik och Filips program, 2) jag brukar inte kolla Kanal 5s programutbud och 3) jag är så där road av frågesportsunderhållningsprogram. Bortsett från på svts På Spåret då. 



Men det här var ju som en modern version av På Spåret! Lite snabbare och utan resetemat. Snarare ett alltmöjligttema. Gillar starkt övergångarna mellan ämnena per frågeomgång. Och gillar valet av tävlande. Det är ju På Spåret-favoriter! 


Vilken tur att jag fastnade framför Kristallengalan häromkvällen. Vilket jag inte heller brukar kolla. Men visst förstår jag nu att det här blev Årets Underhållningsprogram. 



Inga kommentarer: