torsdag 1 augusti 2019

Förpackningar jag minns


Det har regnat några dagar. Och medan vi väntar på solen och högsommarvärmen ska komma tillbaka tycker jag vi tittar på lite bilder från min mobil. Jag gillar fina förpackningar och flasketiketter. En hel del såna har visst fastnat på bild hittills i sommar.









Som när vi åt varm toast på stranden tidigare i sommar. Så piffigt förpackade. Jag inbillar mig att de var extra goda bara för att de var piffigt förpackade. Japp. Sån är jag.






Ett ölglas från en restaurang i Tyskland. Maken och jag fick associationer till det tyska elektronik-popbandet Kraftwerk. Men man har väl lite koll på musikhistorien. Hrm...






En tonic-flaska från samma restaurang. Har ni förresten märkt hur snygga etiketter det är på ginflaskor och tonicflaskor? Jag har koll, eftersom maken är GT-fantast.






Det här är förvisso ingen förpackning, men den var så käck att den får vara med här. Ett plast"mynt" från en uteservering i stadsdelen St Pauli i Hamburg. Om man beställde en drink så fick man ett sånt här som pant. Om man lämnade tillbaka det tomma glaset och myntet fick man 2 Euro tillbaka. 






Och när vi nu ändå gått ifrån temat förpackningar, så visar jag även den här bilden. Jag gillar snygga skyltar också. Denna stolpe stod bredvid uteserveringen med de blå plastmynten. 







Vi fortsätter på dryckestemat. Fritz-kola och Fritz-limo. Barnens tyska läskfavoriter.






Varannan vatten, heter det ju. Haha. En öl till maken och en vatten till mig. Och en snygg flasketikett. 






Avslutar med en bbq-sås-flaska som jag köpte med hem. Ja, jag erkänner, jag föll för packningen. Och bbq-sås går ju alltid åt i sommartid. 



Inga kommentarer: