tisdag 6 augusti 2019

Tro inte på allt du hör!




Igår eftermiddag satte jag mig i bilen för att köra till en närliggande motionsslinga för en powerwalk. I bilen lyssnade för en gångs skull på lokalradion. Brukar vanligtvis lyssna på P1. Men, som sagt, jag lyssnade på lokalradion. Och plötsligt kommer det ett reportage från stället jag är på väg till! Rapport från en radiojournalist som just kommit dit. 


Oj då, tänkte jag. Hrm... ingen lust att hamna mitt i det. Men radio är ju i och för sig lättare att undvika en ett tv-team tänkte jag, så jag fortsatte köra. Och lyssna. Men så hör jag reportern säga att det är alldeles fullt med bilar på parkeringen. What?? Märkligt, så poppis brukar det inte vara och framför allt inte en tidig måndagseftermiddag. Hade det varit en söndagsförmiddag så kanske. 


Fortsatte fundera medan jag fortsatte köra. Tänkte att jag åtminstone kör dit och hittar jag ingen parkering får jag väl köra hem igen. 


Men alltså.


Fake news har man väl hört Donald Trump prata om, men inte sjutton trodde jag att vår lokalradio körde med fake news om nåt så trivialt som besökarantal på en motionsslinga! 






Fullt på parkeringen?? Jag tog den här bilden ståendes i mitten av parkeringen. Bakom ryggen var det typ lika luftigt och längst bort stod det fem bilar. Ehhh... 






Nåja, jag fick plats och behövde inte köra hem igen. Och jag såg radioreportern. Och typ fyra personer till. På min runda. Inte särskilt trångt alltså.









Naturligtvis fortsatte jag lyssna på programmet under min promenad. När jag gått hela rundan såg jag reportern samtala med ett äldre par. Och i mina hörlurar hörde jag dem berätta att de tyckte om att gå den här rundan och de tyckte om att fotografera i naturen. "Har ni fotograferat något idag?" frågade reportern. "Ja, idag var det enkelt, eftersom här knappt är nåt folk". 



Häpp! 



Inga kommentarer: