tisdag 20 augusti 2019

Back to school och festivalfrossande





I fredags eftermiddag åkte Loppan och jag till grannstaden för att fixa lite "back-to-school-shopping" som hon uttryckte det. På svenska, kläder att ha på skolstartsdagen, pennor och block och sånt. 


Det var fler än vi som befann oss i city just då. Det råkade vara festival. Den årliga stadsfestivalen med massor av festligheter. Tingeltangelförsäljning, gatuunderhållning, konserter och matstånd. Matstånd en masse. 


Och naturligtvis kunde vi inte motstå. 






Min absoluta favorit, som jag äter en gång om året. Om jag besöker grannstaden i festivaltid. Langos. Åhhhh... så gott! 



Loppan hade siktet inställt på churros och jag tänkte att hon äter nog inte Langos.






Haha, trodde jag! Klart Mini-me skulle gilla min favoriträtt! Längtar redan till nästa års festival så jag kan äta det igen... Resten av festivalandet kan jag vara utan, men langosen... mmm....






Och här hittade Loppans absoluta favorit. Churros.






Nja... inte min favorit. 






Jag föredrar alldeles nybakta minidonuts. Mmm.... 






Mätta och färdigshoppade lämnade vi festivalen, lagom till att fredagskvällen fyllde gator och torg med fredagsglada festivalbesökare.  






Men vi var mer än nöjda. Lagom är bäst. Och back-to-school-shoppingen kirrad.



Inga kommentarer: