fredag 23 augusti 2019

När jag bodde som Miss Marple bland trädgårdsblommor, vadderade blommiga väggar och blommiga möbler






Ett sätt att hålla kvar i sommaren är att titta på semesterfoton. Vi fortsätter väl titta på vår Tyskland Tour tidigare i sommar. Efter första natten i Göttingen där vi både bodde och åt gött, styrde vi kosan mot nästa mål. Till ett tyskt garten hotell. I ett litet samhälle i det tyska Rhenlandet; Stadecken-Elsheim. 



Det var en upplevelse! Kände mig som Miss Marple i den brittiskinspirerade miljön med blommiga soffor och blommiga (och tygvadderade!) väggar. 



Låt oss börja med att titta oss runt i trädgården.







Rummen vi hyrde (ja, det fick bli två rum eftersom barnen nu är så stora att de räknas som vuxna och det inte fanns några familjerum) låg i ett hus separat från reception och frukostrum. Man fick gå en snirklig väg genom trädgården och uppför några trappor. Inget för äldre med ömma ben eller tung packning. Men vi var inte riktigt så gamla och hade varken ömma ben eller tung packning, så vi klarade det galant! Och det var mysigt och charmigt att gå genom trädgården. 






Och det fanns en hel del sittplatser att pausa på om man nu ville det. Men vi hade siktet inställt på poolrummet där bredvid den piffiga lilla soffan. Vi ville pausa efter bilturen med lite bad.






Eller några av oss... 







Men nån måste ju som sagt vara badvakt/fotograf... Hehe. 






Men nu går vi tillbaka till rummen, tycker jag. Rummen som fick mig att känna mig som Miss Marple i ett litet brittiskt cottage-hus. 


Håll i er, här kommer ett blommigt bildregn!






Åhh... som jag älskade det här! Bordet precis bredvid en liten fransk balkong. Perfekt frukostbord och jag var allvarligt sugen på att beställa frukost på rummet när jag såg det här bordet och dess placering. Men det blev aldrig så och det var vi glada över, för frukostupplevelsen i frukostmatsalen skulle jag inte vilja vara utan. Men life goal alltså. Att bo med sån här möblering.







Och apropå möblering. Har ni sett? Som i ett dockhus! Blev först lite orolig att familjens yngsta, som passerat dockhusstadiet och som har synnerligen bestämda åsikter på inredning i allmänhet och hotellrum i synnerhet. Men hon blev lika förtjust som vi andra. Vilken dröm! Rent och fräscht och... blommigt! 








Och stort! Det var två superstora rum. Och sååå mysiga.






Och udda. För det här var inga blommiga tapeter med fåglar. Det var vadderade tygklädda väggar! Käckt! Och udda. Och imponerande, för inte kunde vi låta bli att syna mönstermatchning och hur man löst mötet med tak och lister. Imponerande! 






Och imponerade skulle vi även bli när vi första morgonen klev in i frukostmatsalen. Men det kommer i ett eget inlägg. 




Inga kommentarer: