tisdag 11 juni 2019

Fågel Blå, fågelläten och slöjdprojekt





Så här sista dagarna före sommarlovet brukar barnen komma hem med alster från slöjden. Han som numera går på gymnasiet har vuxit förbi den fasen, men vi har ju fortfarande en Loppa som producerar. Och som hon producerar! Har ni sett så fint det här alstret är!







En liten blå fågel i papier mache. Bedårande!







Och kolla så fint den passade in här! 



Förresten apropå fåglar. Jag har ju tidigare berättat här om  koltrastar som väcker oss mitt i natten. Och precis som varje år vid denna tiden väcker bobyggande duvor utanför sovrumsfönstret oss okristligt tidigt. Nu har vi fått fler pipande gäster i trädgården. Jag är ingen fågelskådare, så jag var så klart tvungen att googla. Inte lätt att googla på ett fågelläte, förresten, om man inte ser fågeln, bara hör lätet. Men jag har kommit fram till att det är talgoxar  håller låda för oss.



Jisses, inte en lugn stund. 



Hon som pysslat har tydligen inte haft en lugn stund hon heller. För det har varit full produktion på slöjdlektionerna i skolan. Här är ett annat urtjusigt alster hon kommit hem med. 







Inga kommentarer: