tisdag 4 juni 2019

Badrum före och efter





Är ni nyfikna på det gått med badrumsrenoveringen?



Jag, som själv älskar före- och efterbilder när det gäller renovering, måste ju visa före- och efterbilder på vårt nyrenoverade badrum! 



Vi börjar med hur det ser ut idag, tycker jag. Färdigrenoverat och färdigpiffat.







Vitt och grått. Stora kakel och klinkers. Vägghängd toa. Det borde vara lag på att alla toastolar skulle vara vägghängda! Så smidigt! Städmässigt alltså. Och snyggt! Och inte minst att få en liten hylla att piffa på! Skojade lite med familjen under bygget att det skulle bli en perfekt hylla att stapla toarullar på. Av nån anledning var det ingen som trodde på mig. 



På bilden ovan är duschväggarna infällda. Perfekt när man inte använder duschen. Gör att rummet känns mycket större. 






Så här ser det ut när dörrarna är uppfällda. Härligt att stå och duscha med klara duschväggar. Känns mindre klaustrofobiskt då. 






Här syns förresten hyllan över den vägghängda toastolen lite mer. Just nu piffad med ljusstakar med "fuskljus" i och några figurer av sten jag haft i mina gömmor. Nästan så jag är sugen på att luta den HÄR postern mot väggen, men jag tror inte resten av familjen hade uppskattat det. Haha.







Vägghängt skåp med spegeldörrar och infälld belysning, både över och under. Äntligen perfekt belysning att sminka sig i! 


Så ser det alltså ut idag. Hur såg det då ut för några veckor sen, före renoveringen? 







Vitt och blått. Snett och rakt och bård. Och mönstrat golv. Som det såg ut när vi flyttade in. Med trasiga duschdörrar som höll på att ramla av varje gång man drog i dem. Och golv som aldrig blev riktigt rena, hur noggrant man än städade. 



Men nu. NU har jag absolut ingenting att klaga på! I badrummet. ;-) 










Inga kommentarer: