onsdag 26 juni 2019

Åldersfixerat. Eller åldersförvirrat.







Jisses, så har man fyllt år igen. Igår närmare bestämt. 



Jag fyller år i midsommartid. Men så länge jag kan minnas, har jag alltid börjat redan efter nyår säga att jag är den ålder jag blir vid midsommar. Typ gjort mig ett halvår äldre. Galet, jag vet. Men kanske förståeligt när man är typ i Loppans ålder och gärna vill vara lite äldre än man är. Typ, "jag är inte elva, jag blir faktiskt tolv i år!". När man kommit upp i min ålder, skulle man kunna tro att man gärna vill vara lite yngre än man är. Och att man absolut inte skulle säga att man är ett halvår äldre än man är. 



Men inte jag! Jag säger fortfarande efter nyår att jag är så gammal som jag blir till midsommar. Vilket leder till att jag ibland blir förvirrad, hur gammal är jag nu egentligen? Vad är det jag fyller? 



Galet. Jag vet. Men nu är jag, sen igår då alltså, exakt så gammal som jag är. 



Inga kommentarer: