onsdag 10 april 2019

Sevärd brittisk mini-krim och sövande biobesök





Så har svt gjort det igen. Visat en sevärd brittisk mini-krim-serie. MANHUNT. Tre avsnitt. Lagom att sträckse. HÄR (<-- klicka) hittar du dem.



Fast sträcksåg dem gjorde inte jag... Som vanligt, hur bra en engelsk deckare än är, så är jag som programmerad att somna till dem. Kanske borde börja titta lite tidigare på kvällarna och inte när jag gått och lagt mig... Hrm... Men. Icke desto mindre, sevärt! Som vanligt. 



Sevärd trodde jag även att den HÄR (<--klicka) filmen skulle vara. Men... njae... ingen höjdare. Och både maken och jag slumrade till ett par gånger när vi såg den. Men likheten var slående. Älskar som bekant när man castar nån som är nästan otäckt lik om det är baserat på en verklig historia. Såför all del, se den och bedöm själv. Likheten och att Mads Mikkelsen gör en liten roll i filmen kanske kan vara värt nog. Går på bio nu.




Inga kommentarer: