tisdag 23 april 2019

Senaste veckans konst-iga utflykter


I helgen var vi på traditionsenlig konstrunda på Österlen. Men jag lyckades inte fånga så många bilder. Istället kommer det här bilder från en annan konst-relaterad utflykt jag gjorde tidigare i veckan. Jag passade på att få lite kultur på lunchen.






Jag gick hit. Moderna Museet där det råkade vara en Andy Warhol-utställning. 






Moderna Museet i Malmö ligger i en byggnad med historia. HÄR kan du läsa mer om den. 












Intressant historia kring de här Brilloförpackningarna, förresten. Du får gå dit och kolla på utställningen! Eller om du inte är i närheten, googla vet jag! Själv ska jag nog ta och lyssna på den HÄR dokumentären vid tillfälle.






Lagom stort museum för att ta sig igenom ganska snabbt. Man hinner det på en lunchpaus. Såvida man inte fastnar i museibutiken, vilket jag var nära att göra. Sååå många fina posters, men jag har ingen direkt plats för några, så det blev inget köp. 




Inga kommentarer: