söndag 14 april 2019

Badrumsrenovering vecka 2


Imorgon går vi in i påskveckan. Påsklov för barnen. Och vi går in på tredje renoveringsveckan av badrummet. Arbetet löper på och det går över förväntan smidigt. Jag hade väntat mig mer damm och stök, men killarna som renoverar badrummet håller ordning efter sig. Men nog börjar jag längta efter att det ska bli klart. 






Längtar efter att slippa ha ytterplagg i sovrummet och skor lite varstans i grovköket... Eftersom vi inte kommer åt garderob och skoskåp i hallen under renoveringen. Vi valde ut lite favoriter och placerade dem i sovrum och grovkök. Men nu längtar jag efter de andra ytterplaggen och de andra skorna, som är "inlåsta" i hallen. 



Men. Arbetet löper som sagt på. Jag hoppas på att kaklingen kommer igång imorgon måndag. Eller tisdag. Och sen inbillar jag mig att det går fort när väl kakel är på plats. 





Men låt oss checka av vad som hände vecka 2. Vi tar det dag för dag.



Dag 6





Städning, primning, tätning. Förberelser för flytspackling.



Dag 7





Flytspackling. På bilden ser man hur det håller på att torka.



Dag 8






Förberett där den inbyggda toastolen ska placeras.






Och leverans av kakel.


Dag 9








Fortsatt tätning på väggarna.



Dag 10







Och så här har det alltså sett ut i helgen. En ljusblå tätskyddsmatta på plats på golv och väggar. Imorgon håller vi tummarna att det är dags att plocka fram kaklet. Så pepp på att se kaklet på plats!



Och på att komma åt de inlåsta kläderna och skorna, som sagt...



Inga kommentarer: