måndag 8 oktober 2018

Plus och minus på matfronten




Få saker kan göra mig så besviken som mat. Som när jag blir besviken på en restaurang. Betalar dyrt för mat och så smakar det inget vidare. Eller lägger man tid på att laga mat och så smakar det inte alls gott. Eller inte tillräckligt gott för att ha lagt tid på det. 



Nu händer det tackålov inte så ofta, men i helgen hände det. Läste recept i morgontidningen som lät så galna att jag var bara tvungen att testa. Köttgryta och potatisgratäng på tillagade på grillen!








Den uppmärksamme kanske läser hur lång tid det tar att laga de här rätterna. 3 timmar för grytan och 1,5 för potatisgratängen. Eh... vet inte riktigt hur jag tänkte när jag satte igång den här matlagningen. Kan väl säga att det tog mer än tre timmar att laga. 



Och även om det skötte sig själv ganska bra, så var det absolut inte värt tiden...



Suck. Men tackålov var DET HÄR (<-- klicka) receptet som jag också testade i helgen så mycket godare! 




Inga kommentarer: