tisdag 16 oktober 2018

En garanterat GOD jul!



(bildkälla: pinterest.com)


När jag var liten fanns det inga chokladkalendrar. Eller legokalendrar. Eller paketkalendrar. Eller kalendrar med nånting annat än bilder i överhuvudtaget! Jo, ett år var jag överlycklig över tv-kalendern. Minns inte vilket år, men jag tror det var Teskedsgumman. Reprisen av den för riktigt så gammal är jag inte att jag såg den första gången den visades! 


Men vad var så speciellt med den kalendern då, undrar ni? Jo, det ingick klistermärken! Vill jag minnas. Eller har jag drömt om det..?


Nåja, barnen kan inte föreställa sig kalendrar med bara bilder. Uppväxta som de är med chokladkalendrar. Och legokalendrar. 



Men vet ni. I år vill jag också ha en kalender! Med godsaker i! Kolla!






En Delicatokalender! Jag döööör! En Delicato-delikatess om dagen fram till jul. Sen kan man rulla in och lägga sig under granen... Eller hoppa över julgodis och julgröt. Eller se det som att man har en bra grund att göra ett nyårslöfte och äta nyttigt på det nya året... 



Men jag vill ha!! Nu börjar jakten. Nån som sett i nån butik? Hojta till så springer jag dit. 







Inga kommentarer: