tisdag 28 november 2017

Som en björn inför vintern







Himmel och pannkaka alltså detta mörker och denna trötthet. Jag - nej, vi, hela familjen - är sååååå trötta på morgnarna att det är en kamp att stiga upp. Jag tycker verkligen inte om vintern. Jag gillar så klart julen och allt kring den, men den massiva trötthetskoma som kommer med vintermörkret är grym. Jag vill typ bara äta och sova. Jag blir trött och såååå sugen på gotter. Känner mig nästan som en björn som ska äta upp sig inför vintern och gå i ide... 







Och apropå att äta. Efter förra veckans matfrossa och kvällens afterwork med ännu mer god mat, är det hög tid att lägga om kosten. Tur att det är några veckor kvar tills det mest intensiva julmatsfrossandet inträffar. 



Får ta en hälsosam matpaus till dess... 



Förresten, idag kom årets första julkort. Måste vara rekord. Trevligt. 



(bildkälla: pinterest.com)




Inga kommentarer: