söndag 19 november 2017

Så mycket...bättre? Nja...







Följer ni Så mycket bättre i år? Jag gör. Med ett öga och ett öra. Tycker det är så där i år. Kanske mest för att jag inte nån direkt relation till artisterna eller låtarna. Och jag tycker att det saknar nåt i år. Att man känner att det är ett gäng som visserligen är udda, men att de funnit varandra. Känns inte så i år. Känns mest lite obekvämt. De känns lite obekväma tillsammans. Men det kanske bara är jag som tycker så... 







Och så saknar jag en sån där tolkning som man bara ryser av och känner halvvägs igenom låten att det kommer bli värsta radioplågan. Eller rent ut av en blivande klassiker. 







Men så igår när det var Kikkis dag fastnade jag för en tolkning av en låt som jag aldrig hört i original, men jag gillade tolkningen. Framförandet, rösten och inte minst texten. Den gick in i hjärtat. 








Men alltså. När ska Björn Skifs låta sig övertalas att vara med? Som jag ser fram emot det... 




2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Moneybrother är duktig och Kikki! Men Icona Pop och Uno t ex gör inte så bra tolkningar. Det får gärna ändras om mycket tycker jag. Byt språk och byta genre, gärna!

smile sa...

Nilla: Jamen precis! Eller vad vet jag, jag har ju som sagt väldigt dålig koll på originallåtarna på de flesta av artisterna... :-D