torsdag 9 november 2017

Kladdkakan som blev paj







Det var ju kladdkakans dag häromdagen. Och vi hade laddat för att prova ett nytt recept. Barnen var i och för sig inte lika pepp som jag för de har en absolut favorit, men jag var sugen på att testa nåt nytt. Läste ett recept på Oboykladdkaka och kände att jag bara måste testa. 









Och visst såg den god ut. Bakade med ingredienserna Oboy, mjöl, ägg och smör och när jag tog ut den ur ugnen dekorerade jag med minimarschmallows och pudrade florsocker över. 



Såg smarrigt ut så långt.








Men. Konsistensen! Ehh... gummiaktig. Eller likt den slajm som blivit så poppis bland kidsen att göra.








Detta har nog aldrig hänt. Det. Har. Aldrig. Hänt. Att vi inte ätit upp en kladdkakebit. Det gick bara inte. Öööhh... 



Får väl kompensera och bjuda på annan kladdkaka till fredagsefterrätt imorgon. Men jag är ju fortfarande sugen på att testa ett nytt recept... 



Inga kommentarer: