söndag 1 oktober 2017

Kalasfrukost dan före dan




 




Godmorgon söndag! Då fortsätter vi väl med bilder från förra söndagen, när vi firade Loppans kommande tioårsdag.  Dan före dan liksom.








Och som vanligt bjuds det på brunch när det vankas kalas. Så slipper man vänta så länge på att gästerna ska komma... Och det är ju så gott!



Vi kör ett bildregn.




 




















Lite hembakt, lite köpebröd, lite pålägg, ost, äggröra, bacon, frukt och lite bubbel.








Lite annorlunda än mina två Falurågrut med Bregott till vardags... 











Jubilaren älskar kladdkaka och jag brukar alltid baka kladdkaka när det är kalas. Men i år hade jag fuskat... Tiden räckte inte riktigt till, men det gick bra med köpekladdkaka också. Fast jag fick lova att baka nästa år... För mammans kladdkaka smakar bäst.



Så förfirade vi alltså familjens tioåring. Och direkt efter kalaset åkte hon och jag iväg och gjorde nåt som hon väntat på i minst sju år. I ett av paketen låg nämligen ett par örhängen. Och för att använda sådana måste man ha hål i öronen...




Inga kommentarer: