lördag 14 oktober 2017

Frukost, lunch, mellis och middag







Godmorgon! 



Har ni ätit sån här frukost idag? Det har inte jag. Men förrförra veckan var det en av mina frukosttallrikar i Polen. Ni har väl inte tröttnat på Polenrapporteringarna än hoppas jag? 












Skickade bilderna till en kompis när jag var iväg och fick frågan om jag verkligen äter allt jag visar på frukostbilderna. Ehh... Njae... jag erkänner, jag smakar på allt, men jag äter sällan upp allt. I alla fall inte alla godsakerna... Då hade jag inte orkar resa mig från frukostbordet sen.Men alltså, varma croissanter och som på bilden ovan saftig blåbärskaka... svårt att motstå.




















Fast jag måste erkänna att jag gör godare äggröra själv, än den som serverades här... Förlåt mig.



När vi ändå är inne på mattema, så fortsätter vi väl. Efter frukost äter man lunch. 








De två första dagarna åt vi bricklunch i matsalen. Jag valde gulasch ena dagen och kycklingpasta andra. Men inte sjutton orkade man äta upp lunchen heller! Gigantiska och mäktiga portioner. Men helt ok smakmässigt. Och prismässigt, nästan gratis. 








De andra tre dagarna valde vi att köpa cateringmat. På morgonen kom det en kille med en matvagn.








Nästan som julafton. Ni skulle de hur folk rotade runt i lådorna för att hitta sin lunchfavorit. Det fanns en hel del att välja mellan. 








Och en hel del man inte visste vad det var. Om man inte kan polska...








Men jag chansade och det var gott. Men jag är inte helt säker på vad det var jag åt... Kanske nåt med svamp.








Dagen efter valde jag det här.  Sushi kunde jag ju se att det var. Men det var inte förrän jag tog fotot för att lägga upp på instagram som jag såg snigelbilden... Men det var visst loggan på sushiföretaget. Inga snigelsushibitar! Puh... 








Sista dagen valde jag det här. Det var nog det godaste.







Couscous-sallad och en burk blandad frukt.








Frukten blev perfekt till mellis. 








Och betydligt nyttigare än mellisalternativen i den här maskinen på kontoret... 








Som jag inte kunde motstå en av dagarna... Choklad och polskt studentfoder. Helt ok.



Vad jag åt till middag har jag redan visat HÄR (<--klicka). Åtminstone en av kvällarna. De andra kvällarna när jag åt på språng mellan shoppingturerna är inte mycket att visa upp. Men icke desto mindre var de mycket goda. 








En kall pizzaslize på hotellrummet. Att det kan vara så gott som det faktiskt var. Riktigt riktigt gott. 







Och som den här frestelsen som jag unnade mig en av kvällarna. 



Polsk mat. Ungefär som jag föreställt mig. Stora portioner, mycket kött, mycket sås. Och galet billigt. 




Inga kommentarer: