måndag 23 oktober 2017

Ära vare Gud i höjden...













... dessa har Loppan gjort i slöjden. 



Minns alla tråkiga projekt man själv gjorde i slöjden. Framför allt i trä- och metallslöjden. Sneda och vinda skärbrädor, en konstig lampett där jag skulle svetsa ihop delarna och göra fyrkantiga ljuskoppar och ja, det var nog det enda jag hann med på alla terminer jag hade trä- och metallslöjd... för jag minns inte mer. Men nu kommer barnen hem med det ena fantastiska arbete efter det andra, och mycket trevligare idéer än de som min lärare prackade på mig. Eller tvingade oss att göra. 



De här fina krokarna i luffarslöjd är senaste alstret som hittat hem från en trä- och metallslöjdslektion. Eller två. Eller flera. Finfina är de i alla fall. Och långt ifrån de sneda och vinda projekt jag presterade på min tid... 




Inga kommentarer: