tisdag 23 februari 2016

Låt oss prata mello


Alltså melodifestivalen 2016.




Dramat var stort redan innan det började. Men Perelli-gate och Book-gate. Perelli som inte fick vara programledare, men... eh... they could have fooled me. Vad skiljde hennes insats från en programledarsidekick...? Och Anna, stackars Anna som inte fick tävla men som fick folkets kärlek och en massa nedladdningar på Itunes och Spotify. 

Förlåt, men så här några avsnitt senare när vi sett alla över 35 och alla klassiska schlagerdängor åka ut så det visslar om det, så tror jag nog att Anna drog det längsta strået, för sannolikheten att låten skulle gå vidare är nog lika med noll. Säger jag utan att vara elak. men, med facit i hand, hon är både över 35 och sjöng en traditionell schlagerlåt... 

Och som sagt, Perelli drog nog också ett långt strå. 

Men men, nog om detta. Jag summerar mellon så här långt med att det inte är en melloomgång som går till historien på grund av bra låtar, spännande tävlingar och fantastiska mellanakter. 

Tyvärr. 


Bästa mellanakten hittills har varit den här:




Älskade Schyffert Sigrid... 


Och årets dagislåt?





Helt klart den här! Det var min första tanke när jag såg den i lördags och gissa hur många gånger jag hört och sett Loppan sjunga och dansa till den sen dess? Hon som inte ens var vaken när den framfördes i lördags...


Inga kommentarer: