måndag 1 februari 2016

Fredagsmysdilemma


Måndag. Och jag längtar till planerar redan fredagsefterrätt. Nej, det är inget kalas på gång, det är helt vanlig fredag. Vilket betyder efterrätt i vår familj. Ibland glömmer jag bort det, men då brukar barnen vara snabba att påminna mig. Det är vid såna tillfällen det bjuds fruktsallad till efterrätt... 

Men den här fredagen tänkte jag slå till med nåt extra smarrigt! Inte av nån speciell anledning, som sagt, utan bara för att. Eller rättare sagt, bara för att jag via instagram hittat två recept som låter så farligt smarriga att jag bara måste testa dem. Jag kan absolut inte vänta ända tills killarna i familjen fyller år i mars!

Eller vad säger ni?










Alltså jag höll på att svimma när jag läste recepten. Smaklökarna dansade rumba, typ. Alltså hur gott låter det inte? Och ser gott ut! 

Men.

Till dilemmat då. Vilket av recepten ska jag testa? För jag kan ju inte göra bägge. Samtidigt. 

Ljuva dilemma. 

Det får bli en av dem nu på fredag och nästa kommande fredag! Så bra, då slipper jag fundera nästa vecka. Och barnen slipper fruktsallad... 

Fast vi lär få äta sallad eller nåt annat nyttigt resten av februari...


(Recept och bilder från matplatsen.net)


Inga kommentarer: