tisdag 2 februari 2016

Himmel och pannkaka vilken god tacosvariant


Jag är ganska trött på tacos. Vi äter inte jätteofta, men tillräckligt ofta för att jag ska ha blivit lite less på det. Jag har försökt att variera tillbehören så gott det går, men det är ju ändå en tacos. 

Men. 


(bild från citygrossmatkasse.se)

Nu har jag ätit tacos i en ny variant och det var banne mig nåt av det godaste jag ätit på länge. 

Bilden och receptet kommer från citygrossmatkasse. Jag gjorde en variant på den. Enligt originalreceptet blandar man sin egen tacokrydda och jag började blanda men upptäckte att jag saknade spiskummin. Så för att få lite "tacosmak" på köttfärsen kryddade jag även med lite köpetacokrydda. Och istället för att rulla ihop pannkaksdegen la jag köttfärs och riven ost på halva pannkakan och vände över den andra. Som en dubbelvilkt pizza typ. Och himmel och pannkaka så gott!! 

Tummen upp från hela familjen. 

Receptet hittar du här



Inga kommentarer: