torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoaktiviteter

Har länge haft en inköpslista inför ett Ikeabesök, men inte fått tillfälle att ta mig dit på ett bra tag. Eller rättare sagt, jag har prioriterat att vara utomhus i det fina vädret istället. Men imorse blev suget för stort. Tänkte att Ikea svämmar säkert över av folk så fort det blir en regnig dag, så jag åkte trots att det var en strålande solskensmorgon. Jag och barnen.

En halvtimme innan varuhuset öppnade (vi passade på att rasta oss på lekplatsen utanför entrén) började entréutrymmet fyllas. Jisses! Tydligen fler som hade samma idé!
Men enochenhalvtimme och en fika senare gick vi nöjda ut ur varuhuset och nu har vi några platta paket att pyssla med.

Ikea är ett fantastiskt varuhus! Man hittar alltid något man inte visste man behövde, men som bara är så klockrent när man väl springer på det! Ja, det blev lite mer än vad som stod på önskelistan... Som vanligt.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Låter roligt! Jag har också en lång lista. Du förstår det va? Och gissa vad...! PÅ LÖRDAG ÅKER JAG OCH MAKEN TILL NÄRMASTE IKEA ÖVER DA'N! 65 mil blir det när dagen är slut... Men utan barn, och gissa om vi ser fram emot det?! Vi kommer att njuta av bilresan och precis allt annat, även om jag är landsvägsrädd... Tänkte inhandla 3 st Billy bland annat. Inspirerad och påverkad söderifrån! Så är det!

Kram!