söndag 26 april 2009

Skriklista

Överst på Lillans "Saker som jag blir skrikarg på": 1. Mammas passerkort till jobb. För att det påminner henne att mamma jobbar? Ser jag gräslig ut på kortet? Ingen aning, men hon blir skrikarg bara hon ser kortet! 2. Mammas hårfön. Varje gång jag sätter igång hårfönen blir hon skrikarg. 3. Vid läggdags.
UPDATE: Hrm...borde kanske göra en egen skriklista..?
UPDATE II: Vid närmare eftertanke så kan jag nog göra samma skriklista som min dotter. 1. Japp, inte blir man jättejätteglad alla dagar över att ta på sig passerkortet och gå till jobb. Vissa dagar hade man hellre befunnit sig nån annanstans... Eller bara stannat hemma.
2. När man är trött och det är kaotiskt med fyra personer som ska göra sig i ordning på morgonen och man inte får vara ifred i badrummet och det är en som står och drar en i byxbenet och är skrikarg, ja, då skulle jag också kunna bli skrikarg. Vid hårfönen.
3. Definitivt samma som Lillan!! Dvs vid hennes läggdags. När hon är kinkig och skrikarg, då vill jag också skrika. Håll tyst och sov!
Häpp! Där hade vi min skriklista.

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Bra inlägg. Kanske inspireras jag...

Ja, gör en egen lista. Vore intressant! :)

Lallis - liv och leverne sa...

*ler*
Ja, det vore ju intressant att göra en egen:)
kram Lallis

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hahahahaha! Fantastiskt!

Ja, nu är landet riktigt avlångt! Och det är NU som jag börjar bli avundsjuk... Riktigt grön vill jag lova!

Så från och med nu ska jag inte titta på väderkartor eller blomstrande bilder - allt för att kunna behålla vett och sans! ;)

Annelie Johnsson sa...

Hej! Har bytt adress på bloggen, skicka mig ett mail, så ordnar vi med login, om du vill fortsätta kika in vill säga...
Kram!!